poniedziałek, 29 kwietnia 2013

PIECZONY HALIBUT

     To danie to moja deklaracja: uwielbiam czosnek! Dla niektórych niezrozumiała i zupełnie nie do przyjęcia. Dla wszystkich, którzy nie podchodzą tak entuzjastycznie do czosnku polecam zredukować jego ilość o połowę lub całkiem go wykluczyć. Niezależnie od jego obecności ryba po upieczeniu będzie delikatna i po prostu pyszna. Gwarantuję, że zachwyci każdego! Towarzystwo sałatki z marynowanej papryki halibut zawdzięcza mojej cioci, która pokazała mi jak w 3 minuty przyrządzić przekąskę, która może stanowić doskonałe tło dla wielu potraw. 

     Składniki na 4 porcje (195 kcal każda):
  • 0,5 kg świeżego halibuta bez skóry,
  • 5 ząbków czosnku, 
  • mała cytryna, 
  • sól, 
  • pieprz, 
  • igiełki rozmarynu, 
  • suszona papryczka chilli,
  • słodka papryczka,
  • kumin rzymski.
     Sałatka:
  • słoik papryki marynowanej w occie,
  • 1 cebula,
  • 1 łyżka oliwy z oliwek,
  • sól,
  • pieprz.
     Przygotowanie:

     Nagrzewamy piekarnik na 175 stopni. Halibuta myjemy, suszymy, porcjujemy. Przekładamy go na tackę do grillowania i przyprawiamy solą, pieprzem, papryczką i kuminem. Wcieramy w niego dokładnie utłuczony czosnek. Filety nakłuwamy rozmarynem i chilli. Na koniec kładziemy po dwa plastry cytryny na każdy kawałek ryby. Wkładamy do piekarnika, pieczemy około 15 minut. 
W trakcie pieczenia przygotowujemy sałatkę. Paprykę dobrze płuczemy, kroimy na cienkie paski. Cebulę siekamy na wiórki i dodajemy do papryki, doprawiamy solą i pieprzem. Polewamy oliwą. Odstawiamy do lodówki. 




2 komentarze:

  1. Cooo... czemu nie ma zadnej rymowanki o halibucie na koncu posta ? ;( :P

    OdpowiedzUsuń
  2. To danie trafia prosto w mój smak. Halibuta i paprykę uwielbiam. Zajrzyj do mnie - mam rewelacyjny przepis na paprykę w miodzie :) http://to-tylko-blog.blog.pl/category/przetwory/

    OdpowiedzUsuń